תל אביב כפנטזיה של אהוד עמיר

תל אביב כפנטזיה של אהוד עמיר

מאמר מתוך "קפה דה מרקר"

31/8/13


אהוד, חברי היקר שהלכת לעולמך בינתיים, לא תשכח מלבי.


אהוד עמיר, יוסי מזרחי וגיא עמיר בערב הפתיחה

 

 תל אביב כפנטזיה של אהוד עמיר
  מאת הצייר יוסי מזרחי

 

אי-שם באחת הפינות של רחוב נחלת בנימין נמצא הסטודיו והבית של האמן ואיש האשכולות אהוד עמיר. אהוד בן ה-69 הוא אדם מרתק עטור דמיונות, רעיונות וסיפורים.  הוא תמים כילד אך עם חשיבה מופשטת ומעמיקה ויש לו, לא מעט פטנטים הרשומים על שמו. אהוד עמיר כתב ואייר ספרי ילדים ובימים אלה עומד להוציא לאור רומן באורך מלא ששמו "אמנונים".  מתברר שגם ילדיו של אהוד התברכו בכישרון היצירה- אחד, מבניו הוא גיא עמיר מכותבי וגיבורי הסדרות "עספור" ו"פצועים בראש".

 

בימים אלה מוצגת תערוכת ציורים של אהוד עמיר בקפה גלריה שברחוב החשמל 12 תל אביב. קודם כל רעיון "הקפה גלריה" הוא הברקה של מפעילי המקום שמאפשרת לבאים אליו לסעוד גם את גופם וגם את רוחם, בלי כל גינוני הטקס והדממה המתחייבים מביקור במוזיאון או בגלריה. ההמולה, המוסיקה והרעש הרגילים של בית הקפה משמשים כרקע נפלא לציוריו של אהוד עמיר שמוצגים שם עד לסוף ספטמבר 2013 .

 

אהוד הוא צייר תל-אביבי שמצייר את העיר והאנשים שבה כפי שהם נראים בדמיונו זוהי עיר מהאגדות שנראית לעתים כעיר של שווקים, לעתים כזירת משחקים, לעתים  כלונה-פארק ענק ולעתים כעיר שנשלפה מתוך הסיפורים של אלף לילה ולילה.

 

תל-אביב נראית תמיד בציוריו של אהוד עמיר כמקום שכף לכל אחד להיות בו, גם בשביל ילדים וגם לילדים החבויים היטב בנשמתו של כל מבוגר, כי למקום כזה יהיו גם הם מוכנים לצאת ולפרוץ.

תל-אביב מוצגת בציוריו של אהוד עמיר כפי שמעולם לא צוירה. כולנו רוחשים כבוד לכל האמנים שציירו את תל-אביב, כל אחד על פי דרכו. החל מנחום גוטמן שצייר את העיר עם ההוואי המזרחי שלה, יחד עם קבוצת "אופקים חדשים" של זריצקי ,סטימצקי שטרייכמן וחבריהם ובהמשך קבוצת אמני "אקלים" ובראשם אליהו גת ורחל שביט וקבוצת "עשר פלוס" ועוד אמנים רבים כגון אהרון גלעדי, משה רוזנטליס, פנחס אברמוביץ' ועוד ועוד ועוד.  דבר אחד אני יכול להכריז בוודאות- מעולם לא צוירה תל-אביב כפי שאהוד עמיר צייר אותה.

 

עיצוב הפנים של בית הקפה הזה הותאם במיוחד כדי לענות על שתי הפונקציות של הקפה והגלריה . נראה לי גם שהם רוצים גם לקדם את נושא המכירות של יצירות האמנות , כי אחרת לא ניתן להבין את המחירים הנמוכים במיוחד של היצירות  של אהוד עמיר שהם פחות מרבע המחיר של ערכם האמיתי. בקיצור אדם יכול להגיע לבית הקפה הזה- לאכול, לשתות , לכייף , לפטפט ולצאת עם ציור שמן גדול של אמן מכובד וגם יקבל עודף מאלף שקל.

תמיד טענתי שאם מישהו רוצה לקנות ציור , אז שייקנה משהו שהוא אוהב ולאו דווקא אם זה השקעה משתלמת. אך כאן אני מודיע מפורשות שיש תשובה לשני הפרמטרים האלה ושהציורים במחירים האלה הם גם השקעה יוצאת מן הכלל.


רוצו לראות את התערוכה הזאת של אהוד עמיר שכאמור מוצגת עד סוף ספטמבר בקפה גלריה שברחוב החשמל 12 בתל אביב

 

 

אהוד עמיר בסטודיו שלו

ערב הפתיחה

  

ערב הפתיחה

 

ערב הפתיחה