נהמת  המוזות המתעוררות

נהמת המוזות המתעוררות

מאמר מתוך "קפה דה מרקר"

2/9/13





    דיוקן של שולמית אלוני ציירה חדוה פרנצי

 

נהמת  המוזות מאת הצייר יוסי מזרחי

שלא כמו דובי הקוטב המתעוררים משנתם באביב – בלבנט שלנו, מתעוררות המוזות לקראת הסתיו לאחר שנמו בקיץ על ערימות של מלפפונים. אמנם עולם האמנות לא נרדם לחלוטין בעונה זו אך כל ההתרחשויות שלו נתנו את התחושה שנעשו מתוך נמנום.  והנה ניתן אות הזינוק לפעילות מחודשת כשהמוזות מבטיחות להרחיק את רעם התותחים. כך החלו התערוכות ללבלב והאמנים החליפו על הכנים שלהם את הציור המאובק בבד חדש ובתולי.

כמו הציירים הצרפתים במאה ה-19 שחגגו בסלוני הסתיו את תערוכותיהם עם קוקטיילים מפתים, גם אנחנו  רצים לגלריות ולתצוגות השונות וזוכים לכיבודים לא פחות מפתים המתבססים בעיקר על בייגלה וגזוז. אמני הרצליה נפרדו מהקיץ בתערוכה קבוצתית בשם "חלום ליל קיץ " שהייתה מפגן שרירים שזופים של כארבעים אמנים שייצגו בכבוד את ארגון אמני הרצליה בגלריה העירונית של בית האמנים המקומי. מיד עם רדת תערוכה זו יפתחו צמד האמנים רחל גלזנר ופנחס נול את סלון הסתיו בתערוכה מציוריהם באותו מקום. גם הענק של המטרופולין תל אביב נעור משנתו  במספר תערוכות רציניות הראשונה ביניהן היא זו של האמן אהוד עמיר בקפה גלריה ברחוב החשמל 12 שכבר סיפרתי לכם עליו. תערוכה נוספת "מיצב צבירה"  של דובי הראל שאצרה  מרב שין בן-אלון, בבית האדום שברחוב הזרם 13 מחדשת את הפעילות התוססת שמושכת את קהל חובבי האמנות שמחפש חדשנות והתמודדויות עם אתגרים. גם בחצר הגלריה עמליה ארבל שברחוב בן יהודה 100 תיפתח ב- 7/9/2013 תערוכת "התרשמויות" של האמנית המחוננת חדווה פרנצי שהיא גם מצמרת ציירי הפורטרטים בארץ. די לומר שאוצרת התערוכה היא דר' דליה הקר אוריון כדי להבין שכדאי מאוד לא להחמיץ תערוכה זו. גם בגלריית האגם ברעננה צפויה להיפתח ב- 7/9/2013 תערוכת פיסול של היוצרים בסדנת הפיסול של הרי בראון ששמעה הגיע לאוזניי. אני סקרן לראות תערוכה זו מאחר ואינני מכיר אותם מלבד אחת האמניות ששמה ציונה קשיפוב שפרצה בשנה האחרונה לשמי האמנות של ארצנו הקטנטונת.

כמובן שבין תערוכה לתערוכה ניתן להתאוורר עם התערוכות המתחלפות של המוזיאונים הגדולים ולא רק בגוש דן . ממליץ בחום לבקר גם במוזיאון שבגינוסר בבית יגאל אלון ותאמינו לי שתופתעו.